יום שני, 16 בספטמבר 2013

אודות זאב ארליך - מחבר הספר "צעדים ראשונים בדרך האייקידו"



שמי זאב ארליך, יליד רחובות (1968). בשנת 1992 נסעתי לעיר קיוטו שביפן, ושהיתי שם במשך שבע שנים לשם לימודי אייקידו ותרבות יפן. בשנת 1999, חזרתי לארץ, ופתחתי כאן בעיר הולדתי בית ספר לאייקידו ולתרבות ואמנויות יפן. אני חש בר מזל על שאני זוכה ללמד אייקידו למבוגרים ולילדים באימונים שמתקיימים מדי יום ביומו, ובכך לחלוק עימם את רוח האייקידו שוחרת השלום.

כתיבת ספר שכזה, היא מעשה יומרני, יהיר ונטול ענווה. במבוכת מה סיימתי את חלק הכתיבה והעיצוב, ולאחר מכן הואעבר לידיים מקצועיות שערכו אותו. במבוכה רבה אף יותר העברתי אותו לדפוס, כאשר הוא יהיה מונח בידי אלו אשר יבקשו לעיין בו. הוא עדין יהיה רחוק מלהיות מושלם או שלם.

למרות שהספר הוא קטן ממדים, עבדתי על כתיבתו למעלה משבע שנים, ונראה היה שהמלאכה לא תסתיים לעולם. לבסוף לקחתי את עצתו של חבר יקר (פרופ׳ מייק פיינזילבר). הוא אמר לי: "אף פעם לא יהיה סוף למלאכת הכתיבה של הספר, אבל מתישהו צריך פשוט לעשות זאת. הוצא אותו לאור, ובהמשך, תוכל להוסיף ולשפר במהדורות הבאות שלו." לכן, אודה לך מקרב לב על הסבת תשומת ליבי לכל שאלה, תהיה או הצעה שיעלו בליבך בזמן קריאת ספר זה.

ברצוני להביע כאן הכרת תודה לאשתי היקרה מִיהוֹ שגדלה בעיר האמנויות קיוטו. הידע שלה, העומק וסקרנותה האינסופית, מאפשרים לי להיעזר בה ולהעמיק ביחד במסע משותף אל התרבות היפנית ואל מרחבי האייקידו.


בננו האהוב קָזוּקִי, נולד אל תוך עולם זה של דוג'ו, אמנויות, מורים אורחים מיפן, ואנשים נפלאים אשר הדרך מאפשרת לו להיות מוקף בהם. נפלא לראותו ניזון וגדל על קרקע פוריה זו.
ספר זה מוקדש לך קזוקי.






חזרה לדף הבית

לדף הפייסבוק של הספר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה